S-a lansat campania „Români pentru o lume”!

Posted by Sorin-Mihai Grad On December - 22 - 2012

Fundaţia Sergiu Celibidache a inițiat „Români pentru o lume”, o campanie de responsabilitate socială ce se adresează României şi promovează valorile naţionale, încurajând tânăra generaţie în a-şi urma visul, indiferent de segmentul cultural în care activează.

Campania „Români pentru o lume” reprezintă un tribut adus marilor personalităţi româneşti ce au adus mândrie şi glorie României, peste tot în lume și aduce în atenţia fiecăruia dintre noi pe co-naţionalii noştri care, prin activitatea lor, rămân nemuritori.

Reinstalăm valorile româneşti uitate în conştiinţa noastră, pentru a motiva şi inspira generaţiile existente şi viitoare să câştige sentimentul de mândrie naţională.

Amintind de personalităţile istorice, promovându-le pe cele contemporane, oferind posibilităţi de afirmare pentru tânăra generaţie, oferind şansa că visul poate deveni realitate, câştigăm încrederea că România înseamnă acasă.

Campania „Români pentru o lume” se desfăşoară în trei etape:

În prima etapă, care va avea loc începând de astăzi, 17 decembrie 2012, şi până în martie 2013, redescoperim împreună valorile Romaniei care au avut o contribuţie de necontestat pentru cultura mondială:

Mircea Eliade, Emil Cioran, Nicolae Grigorescu, George Enescu, Edward G. Robinson, Jean Negulesco şi Sergiu Celibidache.

În partea a doua a campaniei noastre, ce va avea loc în martie-iunie 2013, vom susţine valorile culturale contemporane, ale căror nume răsună cu mândrie peste graniţele României.

Printre cei care ni s-au alăturat pentru etapa a doua îi menţionăm pe: Marcel Iureş, Alex Rotaru, Alexandra Nechita, Dorotheea Petre, Vladimir Cosma, Ada Condeescu şi alţii.

Cea de a treia etapă, şi ultima, din perioada iunie-noiembrie 2013, a campaniei „Români pentru o lume”, se remarcă prin organizarea unui concurs naţional online (pe www.romanipentruolume.ro şi pe pagina de Facebook) de tribut adus culturii sau unei personalităţi anume, prin care oameni din domenii diferite ale culturii se vor putea înscrie astfel încât să dedice o pictură, o compoziţie, o sculptură, un poem, etc.. În urma unui vot de specialitate şi prin votul sponsorilor, cei selectaţi vor merge în finală, unde vor fi jurizaţi de către un juriu de specialitate şi de către public. Câştigătorii vor primi burse în România şi în străinătate.

Campania se desfăşoară online, la adresa www.romanipentruolume.ro şi pe pagina de Facebook, unde puteţi găsi mai multe detalii despre acest nou proiect cultural al Fundaţiei Sergiu Celibidache.

Parteneri principali: Muzeul Memorial Nicolae Grigorescu, Muzeul Naţional al Literaturii Române

Sponsori: Amgen; Asirom; Aristocrat Events Hal; BASF, Casa Anka; Gilescu, Văleanu şi Partenerii; Hotel IBIS, Intesa Sanpaolo Bank; RIFIL; Sense; Ţucă, Zbârcea şi Asociaţii,

Parteneri media: Radio România Muzical, Radio România Cultural, Radio România Actualităţi, Radio România Internaţional, RFI România, Money TV, Spectacular TV, Grand Cinema Digiplex din Băneasa Shopping City, Cocor, Spectacular TV, Publicaţiile Flacăra, Observatorul Cultural, Q Magazine, Ziarul Ring, Revista Centrul Vechi, Deutsche Zeitung, Şapte Seri, Zile şi Nopţi, Academia Caţavencu, România Liberă, Revista Oglinda Literara, eva.ro, cinefan.ro, stirifeldefel.ro, Media Musica, Revista Singur, modista.ro, Revista toate artele, egophobia.ro, Book Mag, Calendar Evenimente, Art Act Magazin

Simona Cristea

telefon: 0752 24 10 25

simona@fundatia-celibidache.com

Fundatia Sergiu Celibidache

Str Mantuleasa, Nr.36, Sector 2

www.fundatia-celibidache.com

Leave a Reply