Alexandra Nechita:  „Educaţia este cea mai importantă unealtă pentru schimbare”

Written by


wwww.romanipentruolume.ro

 
Supranumită în copilărie „Micuţa Picasso” sau „Mozart cu o pensulă de pictat“, autoare a unei cărţi despre arta sa („Mâini şi porumbei“, apărută în 2005) şi a unui monument al Păcii în Singapore (din bronz, de aproape 4 m înălţime) şi cu o aprobare de la Regina Elizabeth a II-a a Marii Britanii, pentru o lucrare specială, Alexandra Nechita, una dintre vocile campaniei „Români pentru o lume”, îşi foloseşte talentul artistic într-o misiune deosebită, acela de a schimba lumea.

 

Alexandra Nechita s-a născut în România, pe 27 august 1985, la Vaslui (oraş în care Şcoala Generală Nr. 8  îi poartă numele) şi a început să deseneze la vârsta de doi ani. La şapte ani picta în ulei şi vopsea acrilică, iar la opt ani a avut prima ei expoziţie ce a fost, practic, un spectacol susţinut de ea, la biblioteca oraşului Los Angeles. Talentul Alexandrei a fost recunoscut instantaneu şi mulţi oameni au venit să-i vadă minunatele şi, de multe ori, fenomenalele picturi. A atras atenţia criticilor de artă şi a mass-mediei, iar aceştia au început să spună lumii despre acest copil ieşit din comun – o artistă ce a deprins desenul şi culoarea, o artistă ce a creat un limbaj vizual propriu, într-o manieră unică, lirică, figurativă şi abstractă.

 

Prin vocea sa, Alexandra Nechita trezeşte speranța, motivează și inspiră generațiile viitoare în a-și urma visul!

 

De ce aţi ales să vă alăturaţi campaniei „Români pentru o lume”?

Am ales să mă alătur campaniei „Români pentru o lume” iniţiată de Fundaţia Sergiu Celibidache pentru că eu cred în perpetuarea informării asupra valorilor culturale, conştiinţei sociale şi cred foarte mult în implementarea sistemelor pentru a dinamiza românii, în special pe cei tineri, spre înţelegerea importanţei recunoaşterii trecutului şi rădăcinilor noastre pentru a înainta şi a manifesta schimbarea pe care o visăm. Am fost foarte norocoasă şi binecuvântată să-mi pot descoperi pasiunea atât de tânără şi să continui să lupt pentru visele mele de atâta timp. Visez ca această oportunitate să existe pentru fiecare tânăr.

 

Prin „vocea” dvs, în această campanie, se doreşte încurajarea românilor să îşi urmeze visul în segmentul cultural în care activează. Ce sfaturi aveţi pentru cei care doresc să vă calce pe urme?

Sfatul meu pentru oricine vrea să mă urmeze este un clişeu, totuşi din experienţa mea, singura modalitate prin care poţi să faci o schimbare şi să ai succes este să nu renunţi niciodată. Vor fi perioade de triumf fantastic şi vor fi momente de înfrângere absolută şi, totuşi, înăuntrul tuturor acestora, se poate găsi pacea şi credinţa în propriul meşteşug şi contribuţia ta către lume ca fiind prea importantă ca să renunţi. Odată ce îţi găseşti scopul, şi da, acest scop evoluează în timp, în lucruri pe care ţi le-ai imaginat, dar odată ce găseşti nucleul scopului şi pasiunii tale, trebuie să-l poţi folosi ca o unealtă nu numai pentru succesul tău personal, dar şi pentru succesul comunităţii tale cu care toţi împărtăşim această lume.

 

Care consideraţi că vor fi criteriile care îi vor diferenţia, dintre cei înscrişi, pe cei care vor trece de preselecţiile concursului din ultima etapă a campaniei?

Cred că acel criteriul care va diferenţia pe cei înscrişi, de la preselecţie la etapa finală, va fi faptul că opera şi autorul acesteia trebuie să exemplifice într-adevăr ceea ce această campanie reprezintă. Într-adevăr, opera în sine, fie că este o pictură sau o poezie, aceasta trebuie să fie un exemplu excelent de talent şi măiestrie, dar mai departe de această lucrare, oricare ar fi mediu ales, acesta trebuie să aibă o voce, trebuie să spună ceva şi să ofere o părere.

 

În ultimii ani, educaţia pare să aibă un rol tot mai secundar în formarea unui individ. Pe cine găsiţi dvs. răspunzător şi ce soluţii vedeti pentru combaterea acestei situaţii?

Educaţia este, foarte posibil, cea mai importantă unealtă pentru schimbare. Mie nu mi s-a dat posibilitatea alegerii dacă vreau să învăţ sau nu. Părinţii mei m-au copleşit cu informaţii, informaţii bune, informaţii rele şi materiale complet subiective menite să-mi fac mintea să gândească şi curioasă, de la o vârstă fragedă. Cred cu siguranţă că a fi imersat în infomaţie de la o vârstă fragedă este o modalitate grozavă de a asigura conştiinţa de sine şi dezvoltarea. Când mă gândesc la educaţie, nu mă gândesc exclusiv la mediul academic, ci şi la accesul la informaţie, la oportunitatea de a avea un dialog şi de a contesta numeroase idei cu modalităţi inovative de gândire. Mă întristează teribil să văd că în multe locuri din lume, incluzând Statele Unite şi România, educaţia este plasată pe un loc secundar. Presupun că se poate veni cu numeroase argumente pentru a sprijini acest fapt. Părerea mea este că nu ar trebui să conteze de ce aceste schimbări au loc. Lumea şi societatea se află într-o continuă stare de flux şi în multe arii este necesară schimbarea pentru a se putea dezvolta. Ar trebui să ne concentrăm energia mai degrabă pe soluţii şi moduri de a implementa educaţia şi accesul la informaţie, în mod egal, pentru toată lumea.

 

Pentru astfel de români ca Alexandra Nechita a luat naştere „Români pentru o lume”, campania naţională de responsabilitate socială iniţiată de Fundaţia Sergiu Celibidache.

 

E rândul tău să pui România pe hartă! 

Mai multe detalii pe www.romanipentruolume.ro şi pagina oficială de Facebook a campaniei http://www.facebook.com/RomaniPentruOLume

 

 

******

Despre campanie

 

Primăria Sectorului 1 s-a alăturat campaniei „Români pentru o lume”, iniţiată de

 Fundaţia Sergiu Celibidache.

 

Români pentru o lume” reprezintă un omagiu adus marilor personalităţi româneşti ce au adus mândrie şi glorie României, peste tot în lume şi aduce în atenţia fiecăruia dintre noi pe co-naţionalii noştri care, prin activitatea lor, rămân nemuritori. Finalitatea acestei campanii o constituie organizarea unui concurs naţional online (pe www.romanipentruolume.ro  şi pe pagina de Facebook http://www.facebook.com/RomaniPentruOLume) de tribut adus culturii sau unei personalităţi anume, prin care oameni din domenii diferite ale culturii se vor putea înscrie astfel încât să dedice o pictură, o compoziţie, o sculptură, un poem, etc. În urma unui vot de specialitate şi prin votul sponsorilor, cei selectaţi vor merge în finală, unde vor fi jurizaţi de către un juriu de specialitate şi de către public. Câştigătorii vor primi burse de studiu în România şi în străinătate.

 

Campania se desfăşoară online, la adresa www.romanipentruolume.ro şi pe pagina de Facebook http://www.facebook.com/RomaniPentruOLume, unde puteţi găsi mai multe detalii despre acest nou proiect cultural al Fundaţiei Sergiu Celibidache.

 

Parteneri principali: Primăria Sectorului 1 Bucureşti

 

Parteneri: Muzeul Memorial Nicolae Grigorescu, Muzeul Naţional al Literaturii Române, Muzeul Naţional George Enescu

 

Sponsori: Amgen; Asirom; Aristocrat Events Hall; BASF; Birou de Arhitectură Pintilie; Casa Anke; Gilescu, Văleanu şi Partenerii; IBIS Hotels; DB Schenker; Intesa Sanpaolo Bank; RIFIL; Sense; Ţuca Zbârcea & Asociaţii; DSV SOLUTIONS

 

Parteneri media: Radio România Muzical, Radio România Cultural, Radio România Actualităţi, Radio România Internaţional, Money TV, Spectacular TV, Getica OOH, Grand Cinema Digiplex din Băneasa Shopping City, Cocor, Rebus, Observatorul Cultural, Q Magazine, Ziarul Ring, Revista Centrul Vechi, Deutsche Zeitung, Şapte Seri, Academia Caţavencu, România Liberă, eva.ro, cinefan.ro, stirifeldefel.ro, egophobia.ro, avocatnet.ro, lsrs.ro, Book Mag, Art Act Magazin, Calendar Evenimente

Comments

No Comments

Add a Comment

Name *

Mail *

Website