A.G. Weinberger: „Profilul cultural român e diluat şi dezorganizat

Written by


wwww.romanipentruolume.ro

Când BB King te roagă să semnezi discul propriu, pe care tocmai i-l oferi, e o dovadă că talentul tău a fost recunoscut şi apreciat. În România nu se poate vorbi despre Blues, Jazz sau Rock fără acest muzician de excepţie care este A.G. Weinberger. Muzica sa face parte din stilul muzical adoptat de Eric Clapton, BB King, Van Morrison, Leon Russell sau Zucchero, iar atitudinea cât şi gândirea despre viaţă, a ceea ce se numeşte Blues, îi conferă lui Weinberger statutul de „punct de pornire” al acestei mişcări muzicale în România. O prezenţă unică în peisajul muzicii din România, A.G. Weinberger a dovedit că dorinţa de a promova Blues-ul în peisajul românesc reprezintă un efort constant, care nu pare să-l obosească.

 

 

Pe cine admiraţi, în mod special, dintre toate emblemele istorice ale culturii române?

Pe Brâncuşi… pentru curajul şi tenacitatea cu care a plecat şi pentru înţelepciunea cu care a recunoscut că trebuie să plece ca să aibă acces la Porţile Universului.

 

Dar din cultura mondială?

Lista e lungă… de la Cain până la Bartok şi de la Pitagora până la Osho, de la Hugues De Payens până la Ludwig Wittgenstein şi de la Simon Bar Kokhba până la Les Paul. Toţi cei înşiraţi aici reprezintă câte o cărămidă din edificiul meu pe care trebuie să-l duc spre desăvârşire în deplinătatea virtuţii ei, astfel pavazând drumul celor care vin din urmă. Pay it forward!

 

Din punctul dvs de vedere, sunt românii patrioţi?

Nu… dar există excepţii răzleţe ici-colo care întăresc regula…

 

 

 

Dacă ar fi să facem o paralelă între România şi alte ţări, care e profilul cultural al României, din punctul dvs. de vedere?

Diluat şi dezorganizat.

 

Cum credeţi că va evolua cultura în România, în următorii ani, ţinând cont de contextul social, economic, politic şi educaţional de astăzi?

În direcţia care este evidentă deja acum… spre dizolvare şi dispariţie.

 

Profesional vorbind, care a fost prima dvs iubire?

Un Fender Telecaster ’59 roşu… am avut-o în 1983, pentru câteva luni s-o încerc, dar nu am reuşit să strâng banii s-o şi cumpăr pe atunci…

 

Cum aţi descoperit pasiunea pentru muzică?

După ce am ieşit dintr-o comă de 4 zile indusă de meningită, când aveam 10 ani… de atunci ştiam exact ce vreau să devin.

 

Fiecare amintire a unei meserii făcute cu pasiune este, cu siguranţă, importantă. Însă, dintre toate una, mai mereu, se evidenţiază mai mult. Care ar fi aceasta, în cazul dvs.?

Când BB King m-a rugat să semnez discul pe care i l-am oferit… asta s-a întâmplat în culisele de la House Of Blues din Las Vegas.

 

Când aţi simţit că sunteţi cel mai mândru de dvs, de-a lungul profesiei?

Când se termină bisul şi nu mă mai lasă să plec de pe scenă… este o emoţie copleşitoare, dar şi vulnerabilă… Mândria făloasă probabil se instalează cu vreo oră după concert… probabil undeva la un restaurant sau în camera de hotel…

 

Care sunt cele mai valoroase lucruri pentru dvs., ca individ?

Şansa demnităţii şi demnitatea şansei.


 

Pentru astfel de români ca A.G. Weinberger a luat naştere „Români pentru o lume”, campania naţională de responsabilitate socială iniţiată de Fundaţia Sergiu Celibidache.

 

E rândul tău să pui România pe hartă! 

Mai multe detalii pe www.romanipentruolume.ro şi pagina oficială de Facebook a campaniei http://www.facebook.com/RomaniPentruOLume

 

 

******

Despre campanie

 

Români pentru o lume” reprezintă un omagiu adus marilor personalităţi româneşti ce au adus mândrie şi glorie României, peste tot în lume şi aduce în atenţia fiecăruia dintre noi pe co-naţionalii noştri care, prin activitatea lor, rămân nemuritori. Finalitatea acestei campanii o constituie organizarea unui concurs naţional online (pe www.romanipentruolume.ro  şi pe pagina de Facebook http://www.facebook.com/RomaniPentruOLume) de tribut adus culturii sau unei personalităţi anume, prin care oameni din domenii diferite ale culturii se vor putea înscrie astfel încât să dedice o pictură, o compoziţie, o sculptură, un poem, etc. În urma unui vot de specialitate şi prin votul sponsorilor, cei selectaţi vor merge în finală, unde vor fi jurizaţi de către un juriu de specialitate şi de către public. Câştigătorii vor primi burse de studiu în România şi în străinătate.

 

Campania se desfăşoară online, la adresa www.romanipentruolume.ro şi pe pagina de Facebook http://www.facebook.com/RomaniPentruOLume, unde puteţi găsi mai multe detalii despre acest nou proiect cultural al Fundaţiei Sergiu Celibidache.

 

Parteneri principali: Primăria Sectorului 1 Bucureşti

 

Parteneri: Muzeul Memorial Nicolae Grigorescu, Muzeul Naţional al Literaturii Române, Muzeul Naţional George Enescu

 

Sponsori: Amgen; Asirom; Aristocrat Events Hall; BASF; Birou de Arhitectură Pintilie; Casa Anke; Gilescu, Văleanu şi Partenerii; IBIS Hotels; DB Schenker; Intesa Sanpaolo Bank; RIFIL; Sense; Ţuca Zbârcea & Asociaţii; DSV SOLUTIONS, Mobilorama

 

Parteneri media: Radio România Muzical, Radio România Cultural, Radio România Actualităţi, Radio România Internaţional, Money TV, Spectacular TV, Getica OOH, Defi România, Flash, Grand Cinema Digiplex din Băneasa Shopping City, Cocor, Rebus, Observatorul Cultural, Q Magazine, Ziarul Ring, Revista Centrul Vechi, Deutsche Zeitung, Şapte Seri, Academia Caţavencu, România Liberă, eva.ro, cinefan.ro, stirifeldefel.ro, egophobia.ro, avocatnet.ro, lsrs.ro, Book Mag, Art Act Magazin, Calendar Evenimente

Comments

No Comments

Add a Comment

Name *

Mail *

Website